Galleri annoncer
Mercedes 500 E 5,0

Mercedes 500 E 5,0

399.900 kr.

, 1991, Sortmetal, 4 døre, 319000 km, aut., 18" alufælge, airc., fjernb. c.lås, fartpilot, startspærre, sædevarme, el indst. førersæde m. memory, el-soltag, el-spejle, 4x el-ruder, Becker cd/radio, armlæn, dellæder, læderrat, tågelygter, db. airbags, abs, tonede ruder, ikke ryger, nysynet, service ok, tidligere undervognsbehandlet. Bygget og udviklet af Porsche. Den rå karrosse blev banket ud hos Mercedes i Sindelfingen og herefter fragtet til Zuffenhausen, hvor Porsche-ingeniørerne stod for resten. Undervognen blev naturligvis afstemt til at kapere de mange kræfter med kortere fjedre og andre dæmpere, men den stående ordre fra Mercedes-toppen var klar: E-klassen skulle stadig være komfortabel. Idéen om en stor sedan med sportsvognspræstationer kom ikke ud af ingenting. BMW havde allerede i 1985 lanceret sin M5 med række-6’eren fra sportsvognen M1, og ambitiøse Audi lod i 1988 porten gå op for topmodellen V8, som dog handlede mere om luksus end præstationer. Mercedes gik efter at forhøje spillets indsats og hentede drivline (samt bremser) i Autobahn-bomben 500 SL. Den nye V8’er med koden M119 var i virkeligheden baseret på et design, der stammede tilbage fra 1969. Men med elekronisk Jetronic-system fra Bosch, dobbelt overliggende knastaksler, fire ventiler per cylinder og variabel ventilstyring på indsugningssiden havde den den nødvendige pondus. Da kravet om at bygge en ægte Mercedes og ikke en gadelovlig DTM-racer hang tungt over udviklingsteamet, blev udyret koblet til den sløve, 4-trins automatgearkasse fra Mercedes 500 SL. Dog med en lidt anden gearing af bagtøjet, hvilket sammen med ekstra 20 Nm moment betød, at 500 E gik fra 0-100 km/t på 6,1 sek. Det var 0,1 sek. hurtigere end SL. Og nok så vigtigt, 0,2 sek. hurtigere end BMW M5. I alt 10.476 biler blev bygget og lige netop denne bil blev produceret Oktober 1990 hvor det hele startede og er blandt de første håndlavede 46 eksemplarer af dette vidunder som blev lavet dette år. Så denne bil er en meget sikker og god investering

Them·tir.·EZ Biler ApS

Fremhævet
Mercedes 500 E 5,0

Mercedes 500 E 5,0

349.900 kr.

, 1991, Sølvmetal, 4 døre, 309000 km, Aut., Airc., comand-navigation, fartpilot, 18" alufælge, læderindtræk, fjernb. c.lås, startspærre, vinterhjul, sædevarme, 4x el-ruder, el-spejle, armlæn, træindlæg, tågelygter, servo, amg styling, indfarvede kofangere, tonede ruder, læderrat, el-soltag, el indst. forsæder, abs, esp, ikke ryger, tidligere undervognsbehandlet, service ok, special håndbygget bil som er lavet i samarbejde med Porsche. kun lavet i et begrænset antal, derfor en rigtig god investering. nypris over 1, 6 mill. denne her bil er trimmet til 352 hk v/4875 rpm og 521 nm v/4598 rpm. Dansk Bil fra ny, En bil man absolut bør eje og en bil der KUN stiger i pris. Tilsvarende bil i Tyskland koster mellem 40- 80.000 Euro og så skal den Danske stat have 220-250.000 kr oveni!!

Them·4. nov.·EZ Biler ApS

Fremhævet
Mercedes Gd300 lang veteran

Mercedes Gd300 lang veteran

63.000 kr.

Med dansk afgift På gule plader Sidste reg nr TM89067 Sjælden udbudt lang model med 2 delt bagklap Barn door Er veteran så 1/4 vægtafgift og billig forsikring 5 cylindret om617 Servostyring Spær Bilen er komplet og er kørende Starter godt Rust de sædvandlige steder, bl.a. i baghjørner og dørbunde osv. Forvent rust flere steder Det er et restaurationsprojekt. Bilen har været afmeldt i 10 år Bilen skal flyttes på trailer, bremser skal efterses. Evt bytte med: Amerikaner V8 4x4 Bil der må trække 2500 kg Minilæsser Minigraver Maskintrailer Mercedes Landcruiser Patrol Andet spændende Jeg giver gerne penge i bytte Søgeord: W460 W463 Gelandewagen Gd300 G300 Ge280 Gd240

Tarm·14. sep.·

G Wagon veteran

G Wagon veteran

220.000 kr.

Mercedes GD 300 - G-wagon / Geländewagen / Wolf model W460,1 - fra 1986 og dermed veteran med billig forsikring og billig afgift. Samtidig må den køre overalt – også i miljøzoner. Samme bil som Ottos, der kørte knap 1 mio. km i den uden problemer: https://www.youtube.com/watch?v=-Ad3mbgqmCg Hentet hjem fra Norge i 2021 og DYR afgift er betalt. Den er indregistreret som 9-personers bil, så du kan næsten gøre alt, herunder bruge den som camper med 150 cm bred madras/seng - se foto. If. nordmand har den kun kørt 270.000, da den kom til DK. Bemærk, at den meget unik er udstyret med turbo og har 126 hk. En factory option, som man kunne få i Norge, produceret af STT/AMG. Tonede ruder. I fronten er der motorvarmer / forvarmer, der skåner motoren ved koldstarter og giver hurtigere varme i kabinen. Kører fantastisk både på og især uden for vejen. Lastholderen på taget samt stige har en værdi på omkring 20.000 kr. Så den også klar til tagtelt, gummibåd, kajak osv. Synet uden anmærkning, men med synsmandens ros ved årsskiftet 21-22 og holder derfor syn til 2030. Samtidig fik den stort service med alle olier skiftet: Motor, gearkasse, bagtøjsolie, diff og servo. Holdt meget original og i god stand. Dog rust de klassiske steder ved forrude, bagdør mv. holdt ned med Hammerite. Har supertilbud på komplet omlakering på 13.000 plus moms i Silkeborg, hvis man vil sætte den i stand. Og så står den knivskarp! Der medfølger for over 10.000 kr. i originale reservedele: Nye lister hele vejen rundt midt på bilen. De kraftige bundlister under døre. Komplet sæt rudeskrabelister til alle 4 sideruder samt diverse småting. Nye lygterammer, gearknop er monteret samt nyt/brugt rat. Original manual på dansk og ekstra på pdf. Der sidder 16 tommer alufælge på med gode dæk. Og der medfølger sorte STT fælge med offroad dæk, hvor nogle/alle skal skiftes. Se de sidste billeder.

Silkeborg·22. aug.·

Mærke