Skønlit. + SAK + Erhvervsøkonomi + Kommunikation

Skønlit. + SAK + Erhvervsøkonomi + Kommunikation

1 kr.

Samtlige fagbøger til uddannelsen som SAK/sundhedadministrativ koordinator (hvis du køber alle på en gang, får du dem til 4500 kr.) Fagbøger til 1. og 2. semester på Erhvervsøkonomiuddannelsen på uni. Desuden diverse kommunikationsfagbøger og nogle rejseguides. Derudover har jeg en del skønlitteratur som vist på billederne. Nogle bøger er nye, og andre er gamle, så byd på dem du er interesseret i. De skal afhentes i 9700 Brønderslev.

Brønderslev·7. sep.·

Få beskedNår der er nye resultater i Bøger

Lup med søgeord i
Om det tragiske, SØREN KIERKEGAARD

Om det tragiske, SØREN KIERKEGAARD

2.225 kr.

Om det tragiske, SØREN KIERKEGAARD, emne: filosofi Helt ny bog. Skriv og få et godt tilbud. Har Mobilepay. bogen analyserer forfatteren filosoffen Søren Kierkegaard (1813-1855) det tragiske drama i antikken og dets refleksion – dets afspejling eller genskin – i det moderne tragiske drama. Hans analyse af det tragiske i antikken bygger på en række tragedier af den græske forfatter Sofokles, nemlig ”Ødipus i Kolonos”, ”Kong Ødipus” og især ”Antigone”. Herudover inddrager Søren Kierkegaard tillige Sofokles drama ”Filoktetes”, samt den filosoffen Aristoteles' reflektioner i bogen ”Poetik” om tragediens væsen. Endvidere inddrager Kierkegaard tillige i sin analyse den tyske filosof Georg Wilhelm Friedrich Hegels ”Forelæsninger over Æstetikken”. Med hensyn til det moderne tragiske nævner Kierkegaard kun ét værk, nemlig den tyske dramatiker Christian Dietrich Grabbes tragedie ”Faust und Don Juan”, der er et forsøg på, at kombinerer Wolfgang Amadeus Mozarts opera ”Don Giovanni”, med Johann Wolfgang von Goethes ”Faust”.

Frederiksberg C·21. jun.·

Bedrageren fra Sevilla og Stengæsten, TIRSO DE MOL

Bedrageren fra Sevilla og Stengæsten, TIRSO DE MOL

300 kr.

Bedrageren fra Sevilla og Stengæsten, TIRSO DE MOLINA, emne: filosofi Helt ny bog. Skriv og få et godt tilbud. Har Mobilepay. TAG MED den spanske forfatter Tirso de Molinas Don Juan-drama ind i en verden af forførelse, bedrag og mord | “Stykket og sproget er tilgængeligt og en nydelse at læse - det er god læsning". Modsat Don Juan i Lorenzo da Pontes libretto til W.A. Mozarts opera ”Don Giovanni”, hvor Don Juan i operaen ikke får forført nogen – vi ser kun forsøg på forførelser og hører om hans tidligere erotiske præstationer i Listearien, hvor blandt andet 1003 forførelser i hans hjemland Spanien nævnes – så forfører Don Juan i Tirso de Molinas skuespil fire kvinder. Med Don Juan-figuren skabte den spanske munk Tirso de Molina en myte, der siden har tjent til inspiration for europæisk litteratur, musik og psykologi. Don Juan-figuren genfindes i Molières komedie “Don Juan”, i Lord Byrons ufuldendte engelske vers-epos “Don Juan” og i Søren Kierkegaards “Don Juan-analysen” fra “Enten-Eller” (1843). Inden for musikken har Don Juan-figuren inspireret adskillige værker ud over W.A. Mozarts “Don Giovanni”, bl.a. Richard Strauss’ tonedigt “Don Juan”. Stengæsten”.

Frederiksberg C·21. jun.·

Anerkendelse og dømmekraft i socialt arb

Anerkendelse og dømmekraft i socialt arb

5 kr.

Anerkendelse og dømmekraft i socialt arbejde af Søren Juul & Peter Høilund. Peter Høilund og Søren Juul arbejder i “Anerkendelse og dømmekraft i social arbejde” med socialt arbejde i Danmark. De to herrer argumenterer i bogen for, at anerkendelse og dømmekraft bliver to centrale begreber indenfor det sociale arbejde. Argumenterne i bogen bygger på interviews med 25 svage klienter og deres erfaringer med krænkelse. Hertil er de også blevet insprieret af den tyske filosof Axel Honneths tænkning omkring gensidig menneskelig anerkendelse. “Anerkendelse og dømmekraft i social arbejde” er delt op i tre dele, hvor første del omhandler anerkendelsestanken med tilhørende eksempler. Bogens anden del handler om dømmekraft, mens bogens tredje del består af muligheder for og forslag til, hvordan anerkendelse kan få en større plads indenfor det sociale arbejde. Årgang: 2005

Ribe·21. jun.·

Trends til tiden

Trends til tiden

75 kr.

TRENDS TIL TIDEN En bog om trendforskning, tidstilpasning og produktudvikling. TRENDS til tiden er det første danske forsøg på at beskrive en forholdsvis ny vinkel på moderne produktudvikling og trendforskning. Bogen inddrager elementer fra mange klassiske, både kvantitative og kvalitative researchmetoder og forsøger at skabe en mere helhedsorienteret arbejdsmetode, hvor analyse og intuition er i balance. TRENDS til tiden er første danske udspil med konkrete bud på fremtidens trends, og hvordan man bryder dem ned og anvender dem i praktisk produktudviklingsarbejde. Bogens tese er, at begrebet intuition undertrykkes i moderne produktudvikling og markedsføring, hvor alle nye ideer skal dokumenteres og bevises inden lancering. Det har været målet at vise, at intuition og kreativitet udgør et stærkt alternativ til traditionelle analytiske idégenereringsmetoder

Kolding·21. jun.·

Side:
af 4