Anerkendelse og dømmekraft i socialt arb

Anerkendelse og dømmekraft i socialt arb

5 kr.

Anerkendelse og dømmekraft i socialt arbejde af Søren Juul & Peter Høilund. Peter Høilund og Søren Juul arbejder i “Anerkendelse og dømmekraft i social arbejde” med socialt arbejde i Danmark. De to herrer argumenterer i bogen for, at anerkendelse og dømmekraft bliver to centrale begreber indenfor det sociale arbejde. Argumenterne i bogen bygger på interviews med 25 svage klienter og deres erfaringer med krænkelse. Hertil er de også blevet insprieret af den tyske filosof Axel Honneths tænkning omkring gensidig menneskelig anerkendelse. “Anerkendelse og dømmekraft i social arbejde” er delt op i tre dele, hvor første del omhandler anerkendelsestanken med tilhørende eksempler. Bogens anden del handler om dømmekraft, mens bogens tredje del består af muligheder for og forslag til, hvordan anerkendelse kan få en større plads indenfor det sociale arbejde. Årgang: 2005

Ribe·21. jun.·

De første 100 dage - Succes som Leder i nyt job

De første 100 dage - Succes som Leder i nyt job

100 kr.

Lars Bo Hansen. Softcover, 204 sider. Helt ny og ubrugt. Sendes gerne, porto = 50 kr. MobilePay. De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence. Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen en lang række bud på i denne nye og opdaterede udgave af hans bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation. Bogen præsenterer de udfordringer, den nye leder står over for. Den giver specifikke anbefalinger baseret på interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen. Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, læg strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs - og der henvises løbende til andre lederes erfaringer. Desuden finder man gode råd til, hvad man ikke må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud eller tale om den virksomhed, man kommer fra. Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen, da den udkom første gang: "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."

Valby·21. jun.·