Chevrolet corvair monza 2,7 1966

Chevrolet corvair monza 2,7 1966

126.900 kr.

7 år til næste syn og koster 2800 kr i hel årlig grøn afgift og kasko forsikring med fri km. Super sund bil som er hentet til Danmark fra usa i 2008. Bilen er synet i juni 2023 uden anmærkninger og skal derfor først synes igen i 2031. Har ikke fundet nogen steder i bilen der er blevet svejst og bunden er bare i utrolig god stand. Bilen har en ældre amerikaner lakering og er ikke en udstillings bil men en brugs veteran i den rigtig gode ende . Der er rigtig mange sliddele der ikke har kørt mange km og jeg har her i maj måned skiftet motor olie samt olie og luft filter. Bilen kører rigtig godt og er klar til mange gode ture i sommervejret, og hvis der skulle komme en regn byge er den manuelle kalesche helt tæt . Chevrolet Corvair cabriolet er en af de smukkeste biler, der er produceret i 60erne. Ofte overset pga. konkurrenten Mustang som blev lanceret samtidig, men den er helt sin egen med meget smukke linjer. Det er en headturner, alle spørger, hvad det er for en bil, en elegantier på helt sin egen måde. Dette er 2 generations modellen, den første fik en del kritik for sin undervogn, denne generation har fået mange dele fra Corvetten og ligger rigtig godt på vejen. Power glide automatgear som også blev brugt i Corvette, 6 cylindret 2,7 l. luftkølet boxermotor med 110 hk, der sjovt nok lyder mere som en V8, og motoren trækker godt. Det er en 1966 med plads til 4-5 personer. ( Der er hofte seler til 4 personer) . Km tallet kender jeg ikke da det runder ved 99000 miles. Men står nu på ca 7000 km og virker fint Alt i alt en rigtig fin amerikaner bil som man ikke ser mange af, perfekt til hygge ture og træf rundt omkring i landet . Denne bil er sjælden i Danmark og tror bestemt der er plads til pris stigninger i fremtiden. En investering der giver glæde.

Esbjerg V·i dag·

Fremhævet
Chevrolet Corvair er en bil, der blev produceret af Chevrolet i modelårene 1960-1969. Den første generation af Corvair blev introduceret i 1959 som en kompaktbil baseret på Volkswagen Beetles bagmotor med luftkølet design. Chevrolets designere havde tænkt sig, at Corvair skulle konkurrere med Ford Falcon og Rambler American, selv om den i sidste ende endte med at konkurrere mere direkte med Plymouth Valiant. 1960-1964-modellerne brugte en bagmonteret luftkølet motor og kunne fås som to-dørs coupé, fire-dørs sedan og cabriolet. Modellerne fra 1965-1969 havde en vandkølet motor monteret foran og kunne fås som to-dørs coupé, fire-dørs sedan og stationcar. Corvair var den første masseproducerede amerikanske bil med torsionsstangophæng, selv om det kun er en delvis torsionsstang - den bageste del af stangen roterer ikke, når den er i brug. Motorens design gav mulighed for en vægtfordeling over gennemsnittet, men krævede meget lange motorrumsrør på brandvægssiden, hvilket gjorde installationen vanskelig i mindre køretøjer som dette.