Få beskedNår der er nye resultater i Bøger

Lup med søgeord i
Motorflyve Håndbogen af Per Weishaupt

Motorflyve Håndbogen af Per Weishaupt

100 kr.

Motorflyve Håndbogen af Per Weishaupt - 100 kr. De danske militære flyverstyrkers udvikling 1910-1940. bind 1 - 100 kr. Warplanes af Christopher Chant - 70 kr. Great Fighting planes Alan Austin - 70 kr. British Military Aircraft Chaz Bowyer - 70 kr. Blandford book of War Planes - 90 kr. Aircraft of World War 2 af Bill Gunston - 100 kr. Fighter Aircraft af Michael J. Taylor - 100 kr. The Illustrated History of Fighters af Bill Gunston - 100 kr. Dansk militær flyvning gennem hundrede år - 100 kr. Hvis det er muligt for jer må i gerne komme og se tingen / tingende efter forudgående aftale da min mand har mulighed for at være hjemme om dagen

Kjellerup·21. jun.·

Praktisk navigation – udgivelse fra 1901

Praktisk navigation – udgivelse fra 1901

25 kr.

Th. P. funder – j. Frimodts Forlag – 1901 – fast bind – 100 sider – en del patina Indhold: Magnetisme og misvisning Kompasset og pejlskiven Loggen og loddet Søkort Opmåling og afsætning i søkort Stedlinier Deviation Afdrift Strøm Sætte skibets kurs Reflexionsinstrumentet Stedbestemmelser ved vinkelmåling Bredde i meridianen Fartøjets navigering Skibsdagbogen Tillæg: Regler ang. Skibslys mm Lydsignaler under tåge Regler for styring og sejlads Lydsignaler for skibe i sigte af hinanden Signaler for lods Nødsignaler for skibe Brugen af raket-rednings-apparatet Anvisning til druknedes genoplivelse’ Tabel I, II, III Se også mine øvrige annoncer på f.eks. gammel danmarks- og lokalhistorie og ikke mindst gemt og næsten forglemt musik på dens rette medie: vinyl.....ja, hele slægtens læsestof og musik er i spil.

Frederikshavn·21. jun.·

Eventyret om flyvemaskinen – Fra 1933

Eventyret om flyvemaskinen – Fra 1933

30 kr.

Bendt Rom – Jespersen & Pios forlag – 1933 – fast bind – 158 sider – pæn sstand Indhold: Icarus og Dædaæus Flyvningens historie i udlandet -Før under og efter verdenskrigen Flyvningens historie i Danmark: - Ellehammer -Skandinavisk aerodrom -Nervøs byflyvning -Robert Svendsens sundflyvning -På vingerne -Modgangsårene og verdenskrigen -Efter verdenskrigen -Den første kommeercielle luftfart -Daglige flyveforbindelse fra Statens lufthavn Lidt om motoren og de tekniske hjælpemidler: -Konstruktionen -Instrumenterne -Radioen -Hvorledes styres en flyvemaskine Store præstationer: -Isflyvningerne 1929 -Polarflyvninger -K.L.M.’s Indienlinie – verdens længste flyverute Særlige opgavet: -Ambulanceflyvning, kortlægning, reklameflyvning -Rekorder og bedrifter Svæveflyvning og sportsflyvning: -Svæveflyvning -Sportsflyvning -Flyvningens terminologi -Fremtidsmusik Glimrende illustreret med fotos af/fra bl.a. Ellehammer forsøger sig ved Stöltenhøjderne i Tyskland 1896, Farmans første flyvning 1909, ”luft-dirt track” over London 1911, krigsfly 1914, Fokker 1912, Nervø i ”Vampa” 1910, Robert Svendsen i ”Badeanstalten”, Prins Axel forklarer kongen flyet ”Maurice”, Bendt Rom i Løvensteins flyvemaskine 1912, havareret fly i stængerne til cirkustelt, Det Danske Luftfartsselskabs hangar på Fanø 1921, statsminister Stauning ved flyet i Marslev i 1929, luftfoto af indefrosset svensk damper der averterer efter fødevarer, KLM-fokker til indienruten, køkkenet i fokkeren, natpost-flyvemaskine, tre-motorers junker med spaltevingeer og på pontoner, amerikansk Douglas Airliner, ”Northrop Delta”, Lufthansas Junkers G ”Den flyvende vinge” 1931, dansk svæveflyver 1931, John Tranum springer ud fra en de Havilland Moth 1930, engelsk sportsflyverske trækker sin Moth ud……. Se også mine øvrige annoncer på f.eks. gammel danmarks- og lokalhistorie og ikke mindst gemt og næsten forglemt musik på dens rette medie: vinyl.....ja, hele slægtens læsestof og musik er i spil.

Frederikshavn·21. jun.·

Da bilen blev alvor

Da bilen blev alvor

75 kr.

Softcover, 320 sider. Ny og ubrugt. Sendes gerne, porto = 50 kr. MobilePay. Mogens H. Damkier øser af sin store viden om bilindustriens succeser og fiaskoer. Hvem tænker på at: • Louis Renault blev bilfabrikant nærmest ved et tilfælde. Han byggede den første bil i familiens haveskur. • Da den første Volvo skulle køre af samlebåndet ved egen kraft, havde den på grund af en montagefejl fået tre bakgear og kun & frem. • Folkevognen har en helt anden historie end den officielt kendte. I de første forsøgsvogne gik simpelthen alt i stykker. • Herbert Austin begyndte med at konstruere fåresakse. Hans berømte »Seven« blev begyndelsen til bilproduktionen hos BMW. Og at Rover, der nu er købt af BMW, begyndte med symaskiner og cykler og var ved at gå konkurs adskillige gange. • Også Adam Opel startede med symaskiner. Han anerkendte i øvrigt aldrig bilen. Da bilen blev alvor er en vellykket bil-historie, startende med de første forsøg med dampbiler og går derefter videre med 26 nulevende europæiske bilmærker. For hvert mærke fortæller forfatteren levende og engageret om den ofte kuriøse start, modeludviklingen, samt nutiden.

Valby·21. jun.·

Side:
af 3