Kundeservice

SikkerHandel: Ofte stillede spørgsmål

SikkerHandel-funktionaliteten på GulogGratis.dk tilbydes i et samarbejde med Safepay. Har du spørgsmål eller brug for hjælp angående pengeoverførsler eller pakkeleverancer i forbindelse med SikkerHandel, skal du derfor kontakte Safepay's kundeservice. Du kan læse mere om SikkerHandel her.

SikkerHandel er en løsning fra Gul&Gratis, som sikrer, at både køber og sælger får en tryg og nem handel, når I handler genbrug online.

Hvornår får jeg mine penge udbetalt?

Vi laver som hovedregel udbetalinger alle hverdage. Pengene fra en handel sættes derfor typisk til udbetaling første bankdag efter handlen er afsluttet.

Hvor bliver min pakke leveret?

Din pakke bliver leveret til den pakkeshop, der ligger tættest på din folkeregister-adresse, som vi henter fra CPR-registeret.

Hvordan efterlyser jeg min pakke?

For levering med dao:

Hvis din pakke ikke er scannet inden for de seneste 48 timer, bør du efterlyse pakken hos DAO. Du kan efterlyse din pakke ved at kontakte DAO på [email protected] eller telefon 72 33 08 50. Husk at oplyse pakkens indhold & pakkenummer, så DAO kan lede efter pakken.

Husk, at DAO har op til 10 hverdage til at søge efter din pakke, men DAO finder ofte pakken tidligere end det. Hvis pakken ikke bliver fundet efter 10 hverdage vil køber og sælger efterfølgende få deres handelsbeløb minus køber/sælgerbeskyttelse tilbage.

For levering med PostNord:

For levering med Postnord: Hvis der er gået mere end tre hverdage siden sidste opdatering, så skal du starte en chat i din Postnord-app, hvor du kan efterlyse pakken.

Hvornår modtager jeg mine varer?

Sælger har 6 dage til at indlevere pakken til forsendelse. Kontakt sælger, hvis du har spørgsmål vedrørende levering og forsendelse.

Hvordan tilføjer jeg en modtagerkonto?

  • Gå ind på Min Profil på Gul&Gratis
  • Scroll ned i bunden til “Indstillinger for SikkerHandel”
  • Tryk på “Vælg modtagerkonto”

Eller tilføj en konto med denne knap

Hvad sker der hvis sælger ikke sender varen?

Hvis varen ikke er indleveret til fragt indenfor 6 dage annulleres handlen, og køber vil få sine penge retur fra Gul&Gratis minus fast gebyr.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du skal afvise varen inden for 12 timer fra modtagelsen. Efter afvisning skal du købe en fragtlabel på Gul&Gratis og sende varen retur.

Hvad sker der hvis jeg ikke godkender varen?

Hvis man ikke godkender varen inden deadline på 12 timer efter varen er afhentet i pakkeshop, anses det som en godkendelse og handelsbeløbet udbetales til sælger.

Varen er ikke som beskrevet - hvad gør jeg?

Afvis varens stand og angiv årsag inden deadline og returner varen til sælger

Hvem skal betale for fragten ved afvisning af en vare?

Når køber afviser varen, bærer han/hun fragtomkostningen ved returforsendelsen.

Hvem dækker skader under transport?

Fragtskader er dækket af hhv. vores fragt- og forsikringspartnere.

Hvorfor skal jeg oplyse mit CPR-nummer?

Gul&Gratis bruger Safepay som betalingsserviceleverandør. Safepay som er omfattet af hvidvaskloven, og i forbindelse hermed kræves CPR-nummeret oplyst som del af vores KYC (kend din kunde)

GulogGratis.dk A/SBanegårdspladsen 15000 Odense

Tilmeld dig vores nyhedsbrev 💌

Jeg accepterer at modtage markedsføring fra Gul & Gratis. Læs vores betingelser for digital markedsføring her

Bliv MitID-valideret for en sikker markedsplads

Det skal være trygt og sikkert for alle at bruge vores markedsplads.

Derfor skal du som noget nyt validere din profil med MitID for at bruge GulogGratis.

Hvis du ikke har mulighed for at validere din profil, så kontakt vores kundeservice.

Læs nærmere om initiativet og MitID-validering her.