SikkerHandel-funktionaliteten på GulogGratis.dk tilbydes i et samarbejde med Safepay. Har du spørgsmål eller brug for hjælp angående pengeoverførsler eller pakkeleverancer i forbindelse med SikkerHandel, skal du derfor kontakte Safepay's kundeservice. Du kan læse mere om SikkerHandel her.
SikkerHandel er en løsning fra Gul&Gratis, som sikrer, at både køber og sælger får en tryg og nem handel, når I handler genbrug online.
Vi laver som hovedregel udbetalinger alle hverdage. Pengene fra en handel sættes derfor typisk til udbetaling første bankdag efter handlen er afsluttet.
Din pakke bliver leveret til den pakkeshop, der ligger tættest på din folkeregister-adresse, som vi henter fra CPR-registeret.
Hvis din pakke ikke er scannet inden for de seneste 48 timer, bør du efterlyse pakken hos DAO. Du kan efterlyse din pakke ved at kontakte DAO på [email protected] eller telefon 72 33 08 50. Husk at oplyse pakkens indhold & pakkenummer, så DAO kan lede efter pakken.
Husk, at DAO har op til 10 hverdage til at søge efter din pakke, men DAO finder ofte pakken tidligere end det. Hvis pakken ikke bliver fundet efter 10 hverdage vil køber og sælger efterfølgende få deres handelsbeløb minus køber/sælgerbeskyttelse tilbage.
For levering med PostNord:For levering med Postnord: Hvis der er gået mere end tre hverdage siden sidste opdatering, så skal du starte en chat i din Postnord-app, hvor du kan efterlyse pakken.
Sælger har 6 dage til at indlevere pakken til forsendelse. Kontakt sælger, hvis du har spørgsmål vedrørende levering og forsendelse.
Eller tilføj en konto med denne knap
Hvis varen ikke er indleveret til fragt indenfor 6 dage annulleres handlen, og køber vil få sine penge retur fra Gul&Gratis minus fast gebyr.
Du skal afvise varen inden for 12 timer fra modtagelsen. Efter afvisning skal du købe en fragtlabel på Gul&Gratis og sende varen retur.
Hvis man ikke godkender varen inden deadline på 12 timer efter varen er afhentet i pakkeshop, anses det som en godkendelse og handelsbeløbet udbetales til sælger.
Afvis varens stand og angiv årsag inden deadline og returner varen til sælger
Når køber afviser varen, bærer han/hun fragtomkostningen ved returforsendelsen.
Fragtskader er dækket af hhv. vores fragt- og forsikringspartnere.
Gul&Gratis bruger Safepay som betalingsserviceleverandør. Safepay som er omfattet af hvidvaskloven, og i forbindelse hermed kræves CPR-nummeret oplyst som del af vores KYC (kend din kunde)